- Vi satsar på onlineförsäljning och hemleverans och kan tyvärr inte erbjuda visning eller provkörning i egen regi i nuläget. Detta för att hålla nere priset på motorcyklarna. Men vi kan nu ordna visning och provkörning i Kalmar genom vår ambassadör. Maila oss på info@ohride.se för bokning. Vi arbetar för att kunna erbjuda visning och provkörning på flera platser framöver.
Betalning
Vilka betalmetoder erbjuder ni?
- Vi jobbar för att kunna erbjuda så många och bra
betallösningar som möjligt. För aktuella betalmetoder se kassan. Kontakta oss
på info@ohride.se om du har frågor om
betalningar.
Kan jag handla med delbetalning?
- Självklart erbjuder vi delbetalning! Vi vill
att alla ska kunna ha råd att ha kul på hjul. Vi erbjuder delbetalning på köp upp till 100 000 kr upp till 36 månader genom
Klarna.
Om jag ångrar mig då?
- Tråkigt! Men vi förstår såklart att saker och
ting kan hända. Vid ångrande innan motorcykeln levererats så gör vi en
återbetalning på hela köpsumman. Om det ångras efter leverans (Inom 14 dagar)
så behöver vi täcka fraktkostnaderna och då återbetalas köpsumman minus 5 000
kr. Vi kommer då överens om upphämtningstid och vi hämtar upp hojen.
Leverans
Hur snabb leveranstid är det?
- Vi förstår att man blir otålig och vill ha skoj
på hoj. Vi försöker därför att leverera så snabbt vi bara kan. Om vi har
motorcyklar på lager så försöker vi leverera inom 5 arbetsdagar till södra och
norra Sverige. För mellansverige försöker vi leverera inom 0-3 dagar. För
aktuella leveranstider, se produktbeskrivningar.
Vilka fraktsätt erbjuder ni?
- Vi försöker i största möjliga mån att utföra
transporterna i egen regi (Då vet vi säkert att motorcyklarna transporteras med
kvalitet och enligt överenskommelse), men det kan i specifika fall användas
externt transportföretag.
Vad händer om jag inte kan ta emot leveransen på
den överenskomna tiden?
- Vi gör såklart allt vi kan för att lösa
situationen. Kanske har du någon vän eller familjemedlem som kan ta emot
motorcykeln som ombud? Om det trots allt resulterar i att leverans inte kan ske
och transporten är påbörjad så kommer motorcykeln att tas i retur och du
behöver själv ombesörja upphämtning hos Ohride Group AB:s lokaler i Bålsta.
Önskas ett nytt leveransförsök så kostar det 5 000 kr inkl. moms.
Motorcykeln
Vad är det för motor i hojen?
- En DC Permanentmagnet Synkronmotor på 12KW
maxeffekt och en FOC Vector controller som är perfekt synkroniserad för att ge
den bästa och roligaste körupplevelsen.
Coolt! Vad innebär det för vridmoment?
- 400Nm på motoraxeln och 1200Nm på bakhjulsaxeln. Woho!
Och hur kommer den kraften till bakhjulet?
- Kedja och drev
Acceleration och toppfart?
- 0-100 km/h på ca 4 sekunder och toppfart ca 120
km/h
Och batteri?
- Ett CATL litiumjonbatteri på 92V och 40AH som är
placerat mitt i hojen för perfekt balansering. Obs! Undvik att köra batteriet
helt tomt då det kan skada batteriet.
Hur lång livslängd har batteriet?
Batteriet har kvar ca 80 % kapacitet efter 800 st laddningscykler förutsatt att man tagit hand om det bra.
Kan man byta batteriet?
- Det går bra, men kräver att man skruvar i några
minuter.
Kan man köpa ett löst batteri?
- Det går fint. Kontakta oss på info@ohride.se för prisförslag.
Räckvidd och laddning då?
- Vid blandad körning kommer du i snitt ca 10-12 mil på
en laddning, men kan vara upp till ca 15mil vid lite lugnare körning och bra
förhållanden. Vid väldigt hård körning blir räckvidden givetvis lite kortare. Det brukar betyda ca 3-5 timmars aktiv körning. Laddning sker med
medföljande laddare som pluggas in i ett vanligt eluttag. Det tar ca 3-4 timmar
att ladda från tomt till fullt batteri.
Men har jag förstått det rätt att det är en
elmotor med växlar?
- Jajjemen. 4 st växlar och neutral. Koppling
finns också.
Så pass! Och mer?
- Hojen har två olika körlägen. Ett mesläge och ett
för galningar. Det ändras med en knapp på styret.
Och mer?
- Den har LED-strålkastare.
Och tuta.
Mer?
- Den har
en fjärrkontroll där du kan starta och stänga/larma hojen. En display med
hastighetsmätare, varvräknare, tripmätare och växelindikator, samt en batterimätarindikator
på "tanken".
- Då kontaktar du oss på info@ohride.se så hjälper vi dig fixa delar så
billigt, snabbt och smidigt som möjligt.
Behöver motorcykeln servas?
- Det finns inget specifikt serviceintervall och
inte heller särskilt många delar som behöver service. Det är fördelen med
elektriska hojar. Vi rekommenderar att man byter växellådsoljan och smörjer rörliga
delar (T.ex kedjan) en gång per år eller vid 800 mils körning.
Får man köra med hojen på gatan?
- Nix. De är inte registrerade för vägtrafik.
Garanti
Hur lång garanti är det?
- 1 år från leveransdatumet
Vad täcker garantin inte?
- Slitagedelar (T.ex. däck, kedja och drev)
- Skador som uppkommit av vatten
- Skador som uppkommit av oaktsamhet (T.ex. vid
fall/olyckor)
- Skador som uppkommit vid olämplig förvaring
- Skador som hade kunnat undvikas genom service
eller underhåll
- Skador som uppkommit p.g.a. att köparen själv
modifierat motorcykeln
Obesvarade frågor? Kontakta oss på info@ohride.se så återkommer vi med svar så snabbt vi bara kan.